Mšeno - opravdové enduro

17.08.2010 21:52

O uplynulém víkendu se ve Mšeně jel další závod MČR a PČR v enduru. Vyrazil jsem v pátek po obědě z Klatov. Ve Vstiši jsem naložil Radka Bezděka a Honzu Mašků a společně s Robertem Meyerů jsme nabrali směr Mšeno. Kolem půl čtvrté jsme byli na místě a v místním kempu jsme vybudovali "základní tábor". Po té jsme šli na formální přejímku. Když byli formality hotové, tak jsme jeli na přejímku technickou a předat motorky do uzavřeného parkoviště. Následovala prohlídka testů. První jsme prohlédli extrém v místním kravíně. Betonové žlaby, zatáčky přes nohu, betonové sloupy, pyramida z klád, vše cca dvě minuty. Následoval enduro test, který jsme šli pěšky asi čtyřicet minut. Dlouhé roviny, sjezdy, výjezdy, kořeny, moc pěkný, náročný ET. Cross test na posekaném poli také neměl chybu.Když jsme dorazili zpět do kempu, tak se k nám ještě přidal Tomáš Hošek. Jelikož jsme vedle základního tábora měli místní restauraci, tak jsme dobře povečeřeli a pokecali a kolem půlnoci jsme šli spát. Jen co jsme ulehli tak to začalo. Silný déšť,  který neustával dával tušení, že následující den nebude jednoduchý.  Ráno jsme spočítali časy, naložily kanystry do dodávky a náš mechanik Honza Mašek společně s Radkovo přítelkyní nás odvezl do ÚP. Radek startoval v 8.02 Robert s Tomášem  čtvrt hodiny po něm a já mezi posledními v 9.00. Po startu hned  extrém a po něm už se najíždělo do terénu. To co následovalo se dá jen těžko popsat. Jelikož jsem startoval asi jako 140tý tak v nájezdu do prvního kaňonu už byli hluboké drážky, které byli zalité vodou a bahnem. Už když jsem přijel k první louži, která připomínala spíše rybník, jsem věděl že to bude zlé.  Motorka mi zmizela po nádrž ve vodě a jen tak tak jsem se z vody dostal ven.  A takhle to bylo celé kolo. Drážky, drážky, drážky, voda, voda, bahno, sjezdy, výjezdy, kořeny, kameny a kousek silnice na které jsem si nestačil ani oddechnout a zase drážky, bahno, voda......... Upadl jsem vícekrát než za rok a půl co jsem si koupil motorku. Po první časovce už jsem neřešil ani nějaké časy. Do druhé časovky mě pět set metrů před tankovačkou došel benzín. Po dotlačení jsem dotankoval a když mi Honza řekl, že do poslední časovky  na Mšenském náměstí je to asi 20km tak jsem se soustředil na dojetí do Mšena. Poslední část prvního kola jsem některé úseky projížděl v úplném bezvědomí z vyčerpání. Těsně před Mšenem byl poslední výjezd a pak už jen po silnici na náměstí. Tento výjezd byl bonbónkem celého dne, Když jsem k němu přijížděl, tak proti mě jezdili jezdci a říkali abych tam nejezdil, že to nejde vyjet. Jelikož jsem k tomuto úseku sjížděl sjezdem alá Opařany, tak jsem se rozhodl to zkusit. Jeden, druhý pokus a nic. Strávil jsem tam půl hodiny a za tu dobu nepřijel jediný jezdec. Většina to zabalila po první časovce. Pak jsem se na tu silnici nějak dostal a dojel do cíle prvního kola. Odevzdal jsem jízdní výkaz a odjel jsem do depa. Přesto že jsem měl zaplaceno na dva dny jsem věděl, že přinejmenším tento víkend motorku nechci ani vidět. Z mé kategorie neviděl cíl ani jeden jezdec. Celkem dokončilo 19 jezdců a mezi nimi Radek a Robert. Radek pátý v mistráku E3 a čtvrtý v juniorech a Robert jako vítěz přeboru E3.  V přeboru byl Robert kromě tří veteránů jediný kdo dojel do cíle. Druhý den se na start postavil pouze Radek a Tomáš Hošků. Já s Honzou a Robertem jsme jim dělali mechaniky. Na zkrácené trati se již nechytalo a rozhodovali testy. Oba dva obsadili ve svých třídách páté místa. Pořadatelům patří velký obdiv, že v dnešní době dokázali udělat opravdové enduro a je jen škoda, že jim to počasí trochu pokazilo. Dík patří Honzovi Mašků, že se o nás dobře staral. A já doufám , že si  ještě takovéhle enduro někdy zajedu - ale v trochu lepší kondici.

F.F.

Reportáž na ČT4       https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/210471290250031-svet-motoru/?streamtype=WM1

Výsledky                  https://files.enduromotosport.com/200010618-5cac15da5b/Mseno.zip

Diskusní téma: Mšeno - opravdové enduro

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.