5 tréninkových mýtů, které by se neměly opomíjet

29.03.2011 23:00

 

 

Na Racer X Virtual Trainer dostáváme spoustu skvělých otázek a užitečných odpovědí od MX jezdců z celé země. Když si procházím tyto otázky, tak je mi absolutně jasné, že ne každý chápe, co by měl nebo neměl dělat při trénování motokrosu. Ačkoli neexistuje špatná otázka, ale mnohokrát se stává, že se otázky opakují znovu a znovu. Věřím, že tyto otázky se rodí z mýtů, které jsou již desetiletí v koloběhu na závodech, zda trénincích .. No Virtual Trainer se rozhodl uvést věci na pravou míru.

Mýtus č.. 1 - Posilování je příčinou tvrdnutí předloktí

Naposledy pro ty, kteří se byli podívat na sebe v koupelně: "Posilování není přímou příčinou tvrdnutí předloktí."

Vůbec netuším, kde se tento mýtus (pojem) vzal, ale je naprosto směšný. Potřebujete důkaz? Mám dobrého přítele, který je kulturista a jezdí v B kategorii. Je průměrně (středně) rychlý a dosud nikdy neměl problém s tvrdnutím rukou. Divíte se jak to je možné? Má vynikající kondici (formu) z kola a jeho kardio / svalová vytrvalost je až lyžařský vysoká i když má obrovské svaly. Pokud stále věříte tomuto mýtu, myslím si, že právě jste našli vhodný důvod jít do posilovny. Nedělejte si starosti, tak jak svět potřebuje borců, někdo musí skončit i poslední.

Mýtus č.. 2 - Rozcvičení před závodem stojí příliš mnoho energie

Toto je další argument, které neustále slyším. Podívejme se na to trochu blíže. Prozkoumáme další sporty. Co dělají všichni sportovci před zápasem? Pokud jste tipovali rozcvičku (Warm-up pro auto moto sporty) uhodli jste! Vsadím se, že si nevzpomenete na sport, kde sportovci nemají rozcvičku, případně Warm-up (motokros se nepočítá!).

Pokud tvrdíte, že nemusíte mít rozcvičku před závodem, protože vás to stojí hodně energie lze to přirovnat k tomu, jako kdybyste řekli, že i samotnou motorku třeba nastartovat až těsně před startem, aby se nezkazila příliš rychle. Stejní kluci, kteří obviňují silový trénink z tvrdnutí předloktí, s největší pravděpodobností jdou na start rovnou z křesla svého obýváku. Pokud potřebujete další důkazy, neberte moje slova vážně a přečtěte si to přímo od nejlepšího trenéra v naší zemi. Jistě Vám to potvrdí.

Mýtus č.. 3 - Nemám čas na trénování

Jediné, co mohu říci o tomto mýtném: "hovadina". Namísto vyprávění, že jste velmi zaneprázdněn, stačí říct, že nechcete trénovat. Mohli bychom se zúčastnit soutěže, "kdo je najzamestnanejší." Ale skutečnost je taková, že pokud byste chtěli, cvičit prostě budete.

Najít si čas na trénování, i když je váš harmonogram nabitý je jednoduché. Musíte si udělat harmonogram a vytýčit alespoň 45 min. v pondělí, středu a pátek. Tyto dny si vyznačte v harmonogramu, abyste zvýšili význam toho dne!

Řekněte svému šéfovi, že zdravý zaměstnanec dělá radost zaměstnavateli.

Mýtus č.. 4 - Bolí mě tělo, obzvláště záda protože stárnu

Mohu mluvit přímo za sebe o tomto mýtném, protože jsem měl bolesti dolní části zad celý svůj život. A můj otec má také. Není tedy úplná pravda, že věkem je to ještě horší.

Jen nedávno jsem oslavil 40-tku a můj záda není na tom vůbec hůř než když jsem měl 18 let. Ve skutečnosti v mnoha ohledech je to dokonce lepší.

Bolest těla (zejména zad) je jedním z předních procesů stárnutí, ale je to především kvůli svalové slabosti a nadváze než na věku. Posilování vašeho těla (abs a dolní části zad) zároveň zvýší vaše celkové zdraví a fitness povede k vyšší kvalitě života bez ohledu na váš věk. Ať už budete mít 60 nebo 70, zůstanete relativně bez bolestí.

Mýtus č.. 5 - Spalování tuků je lepší dlouhé a pomalé

I když tento mýtus se týká spíše obecných fitness, stále dostávám dotazy od lidí s nadváhou dobu, kteří si myslí, že dlouhé, pomalé cvičení je nejlepší způsob, jak zhubnout.

I když je pravda, že dlouhé pomalé cvičení čerpá energii z tuků, vysoká intenzita cvičení spálí více kalorií. Asi 30% je vaše maximální úsilí, přibližně 70% své energie pochází z tuků a dalších 30% z uhlohydrátů. Ale když se zvýší intenzita cvičení na 50 až 60% dojde ke spalování přibližně polovině tuků a polovině sacharidů.

Nicméně, pokud je vaše celková kalorická rychlost hoření vyšší, jste schopen spalovat více kalorií za minutu a hodinu, než u nižší intenzity.

Výsledek: Více tuku zmizí z vašeho těla v kratším čase. Jednoduchý způsob, jak přemýšlet o tom, jak dostat co nejvíce kalorií ven .. Pokud spálíte více kalorií, než budete mít v průběhu daného období, budete hubnout. Pokud chcete zhubnout o jednu americkou libru (0,454 kg) tuku, musíte spálit o 3.500 kalorií víc, než bude mít vaše jídlo.

 

zdroj: countrycross.sk

Diskusní téma: 5 tréninkových mýtů, které by se neměly opomíjet

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek